week 2 ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Charlotte Dalen - WaarBenJij.nu week 2 ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Charlotte Dalen - WaarBenJij.nu

week 2 ghana

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

06 Februari 2014 | Ghana, Accra

Hoi iedereen!

De tweede week in Ghana zit er alweer bijna op. Deze week hebben we voor het eerst stage gelopen, ik loop stage op de Totimekope Basic Primary school in Ada Foah. De school ligt op ongeveer een kwartier lopen van ons huis, valt best wel mee dus! Ik loop nu stage in class 2B en volgende week in class 2A. De klassen worden in Ghana niet op leeftijd, maar op niveau ingedeeld. De meeste leerlingen zijn ongeveer 8 of 9 jaar oud, maar er zijn er ook van 6/7, ouder dan 9 en zelfs een meisje van 18. Dat is best een raar gezicht, een al wat oudere leerling tussen al die kleintjes. Een stagedag start officieel om 7 uur in de ochtend en eindigt om 2 uur. Maandag was ik dus netjes om 7 uur op mijn stage, maar hier in Ghana zijn ze niet zo van de tijd. Alles duurt hier nogal lang, en dus heb ik anderhalf uur op de headmaster zitten wachten. Op de eerste dag werd ik al meteen voor de klas neergezet om een Engelse les te geven, ik had niets voorbereid maar ik moest het toch maar even doen. Gelukkig was het maar een kleine klas van 21 leerlingen, de meeste klassen bestaan hier uit 50 leerlingen of nog meer. De straf voor kinderen hier bestaat uit een paar rake klappen met een bamboestok, dat vind ik nog steeds wel heel heftig om te zien.

Dinsdag besloot ik om toch maar wat later naar stage te gaan, bij aankomst mocht ik meteen meekijken bij het Assembly. Assembly houdt in dat alle klassen voor de school gaan staan, netjes in rijtjes. Eerst gaan ze bidden, dan zingen ze het volkslied en daarna marcheren ze een paar rondjes om de school. Ook op dinsdag moest ik lesgeven, weer Engels. Ik heb toen met de leraar afgesproken dat ik iedere dag anderhalf uur Engels ga geven aan de kinderen. De kinderen spreken niet heel goed Engels, maar het gaat op zich wel. Schrijven en lezen is een groter probleem. Schrijven doen ze eigenlijk niet echt, ze tekenen de letters en woorden na van het bord, lezen kunnen ze helemaal niet.

Morgen is het alweer de laatste stagedag van deze week, in de namiddag gaan we met zijn allen kijken naar een spirituele dans en daarna varen we door naar Maranatha om daar tot zaterdag te verblijven!

  • 06 Februari 2014 - 19:07

    Nelleke Leijs:

    Hee Charlotte,
    Leuk om je verslag te lezen. Je hebt al heel wat meegemaakt van het afrikaanse schoolstyteem merk ik.
    Wat een bijzondere dagen zul je beleven. Veel plezier op Maranatha! Groetjes aan de anderen,

    Nelleke Leijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana

Stage in Ghana voor 3 maanden op Primaryschool Totimekope

Recente Reisverslagen:

09 April 2014

week 10 Ghana

09 April 2014

week 10 Ghana

09 April 2014

week 10 Ghana

31 Maart 2014

Week 9 Ghana

24 Maart 2014

week 8 Ghana
Charlotte

Stage in Ghana voor 3 maanden!

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 5536

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Januari 2014 - 03 Mei 2014

Ghana

Landen bezocht: