week 3 Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Charlotte Dalen - WaarBenJij.nu week 3 Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Charlotte Dalen - WaarBenJij.nu

week 3 Ghana

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

14 Februari 2014 | Ghana, Accra

Hoi iedereen!

Hier is ie dan aweer, mijn 3e reisverslag. Ik ben nu bijna 3 weken in Ghana en ik vind het een geweldige ervaring. Dingen zijn hier zo verschrikkelijk anders dan in Nederland!

Deze week was mijn tweede week stage, alleen dan wel in een andere klas. In deze klas stond ik er veel meer alleen voor. De lerares schreef bijvoorbeeld wat sommetjes op het bord en verdween dan weer. Dan was het nakijkwerk voor mij en mocht ik ze ook de corrections (verbeteringen) laten doen. Dat vond ik eigenlijk helemaal niet erg, ik vind het wel fijn om alleen in de klas te zijn. Je wordt dan niet zo op je vingers gekeken.

Vanaf donderdag is Demi bij mij op stage gekomen, zij zat eerst op een andere school maar ze had het daar niet naar haar zin en dingen gingen niet zoals het hoorde. Maar ze waren op mijn stage heel blij met haar! Sinds vrijdag is ook Veerle op mijn stage, bij haar eigenlijk hetzelfde probleem als bij mij.

Dinsdag, donderdag en vrijdag hadden de kinderen geen les. Op dinsdag was er een incident voorgevallen waardoor de kinderen voor straf geen les kregen (dit vonden ze totaal niet erg haha). Op donderdag was er parents-teacher meeting, dat is een soort van ouderavond. Maar hier doen ze dat gewoon overdag tijdens school! Op vrijdag was er sportdag.

Wat ik deze week trouwens heel fijn vond, is dat er niet geslagen werd in de klas. Ik had de lerares vertelt hoe ik me erbij voelde, ze heeft zich toen aan mij aangepast en vertelde tegen de klas "the white lady doesn't like the cain so I won't use it this week". (de witte mevrouw vind de stok niet leuk dus deze week gebruik ik hem niet). Volgende week gebruikt ze hem waarschijnlijk gewoon weer wel, maar ach. Ik heb er in ieder geval voor gezorgd dat de kinderen 1 week niet geslagen werden en daar ben ik best trots op.

En dan had je vandaag, de ergste dag tot nu toe. Ik ben niet naar stage geweest omdat ik wat last had van mijn maag. En een paar uur later kon ik bijna niet stoppen met overgeven en had ik nog eens diarree erbij ook. Inmiddels ben ik gestopt met overgeven, wat overigens wel bijna de hele dag duurde. De andere meiden zijn nu naar Rubstone, dat is een plaatselijk café waar vanavond romantic movie night is. Ik heb besloten om thuis te blijven, dansend met een drankje leek me nog niet zo'n geweldig idee haha. Bijna iedereen in het huis is trouwens al behoorlijk ziek geweest, dus ik was niet de enige!

Tot volgende week! :)

Groetjes Charlotte

  • 16 Februari 2014 - 20:50

    Marjan:

    Hallo Charlotte,vervelend dat je moet aanzien dat ze slaan.
    Dat heeft die witte mevr. mooi geregeld. haha
    Volgende week maar weer eens proberen.

    Dat je zo ziek was, wat kun je je dan beroerd voelen he.
    Ik hoop dan ook dat het niet weer gebeurt, maar je ontkomt er haast niet aan.
    Al dat andere eten.
    Hoe is het eten trouwens, koken jullie zelf ?

    Mooi dat we weer wat gehoord hebben van je.
    Geniet verder van je schooltje en de kinderen.

    Groetjes van ons allemaal.

  • 16 Februari 2014 - 20:52

    Marjan:

    Onze naam vergeten.
    Joop & Marjan

  • 17 Februari 2014 - 17:42

    Monique:

    Hoi Charlotte,
    Mooi verslag! Maar ziek, dat is wel heel vervelend! Hopelijk gaat het gauw weer over.
    Lijkt me ook vreselijk om te zien dat de kinderen worden geslagen. Je hebt het voor even opgelost.
    Heel veel beterschap toegewenst!
    groetjes,
    Monique

  • 23 Februari 2014 - 14:01

    Nelleke:

    Hee Charlotte,

    Mooi verslag. Wat knap dat je hebt aangegeven hoe jij je voelde bij het straffen! en het had nog effect ook!
    Wel fijn dat Veerle en Demi nu ook bij jouw op school stage lopen.

    Enn, veel sterkte joh, met het ziek-zijn.

    tot begin maart!

    groetjes, Nelleke

    P.S. hebben jullie nu mijn mail gehad ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana

Stage in Ghana voor 3 maanden op Primaryschool Totimekope

Recente Reisverslagen:

09 April 2014

week 10 Ghana

09 April 2014

week 10 Ghana

09 April 2014

week 10 Ghana

31 Maart 2014

Week 9 Ghana

24 Maart 2014

week 8 Ghana
Charlotte

Stage in Ghana voor 3 maanden!

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 5542

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Januari 2014 - 03 Mei 2014

Ghana

Landen bezocht: