week 6 Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Charlotte Dalen - WaarBenJij.nu week 6 Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Charlotte Dalen - WaarBenJij.nu

week 6 Ghana

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

11 Maart 2014 | Ghana, Accra

Hoi iedereen!
De eerste 6 weken in Ghana zitten er alweer op, we hebben al een hoop meegemaakt maar we zijn er nog lang niet, nog 7 weken te gaan!

Maandag en dinsdag zijn we verder gegaan met het schilderen van de tafeltjes, het duurde wel even voordat we konden beginnen want de helft van de ochtend werd besteed aan het oefenen voor het marcheren, het was namelijk bijna 6 maart, independence day 2014!

Woensdag was het de laatste dag dat de kindjes het marcheren konden oefenen, daarom verzamelden 8 scholen uit Ada Foah zich op Dove park, een groot zandveld in het centrum van Ada Foah. Ze hebben daar de generale repetitie gedaan.

En donderdag was het zover! 6 maart, Independence day in het zonnige Ghana.. Niet dus, het heeft de hele ochtend geregend. Om 8 uur stonden wij zoals afgesproken present bij Dove park, maar er waren nog bijna geen mensen. We hadden speciaal voor deze dag 3 dezelfde jurkjes laten maken, maar die waren al helemaal doorweekt voordat we überhaupt konden beginnen met het marcheren. Dat werd dus naar huis gaan en omkleden, film kijken en lange broeken aan. Rond half 11 begon het weer wat droger te worden en toen we weer bij Dove park aankwamen was de regen gestopt. Het marcheren kon eindelijk beginnen! We zochten onze school op en we werden door de leraren op de juiste plek in de rij gezet (achteraan, godzijdank). Toen hebben we een hele tijd moeten wachten totdat we konden gaan lopen, en toen mochten we eindelijk. Wat we eigenlijk wel hadden verwacht: er werd eigenlijk alleen nog maar op de 3 blanken (baffulo’s) gelet, overal hoorden we baffulo baffulo, en dan gelach erachteraan. Maar gelukkig ging het marcheren wel goed, af en toe raakte ik wat uit de maat maar dan zei de lerares van “CHARLOTTE your legs!!” en dan liep ik weer goed.

In de avond hadden we een surprise party geregeld voor Ashley (onze coach hier). Zij is 11 maart jarig, maar dan zou haar broer hier niet meer zijn dus hadden we het wat eerder gepland, zodat hij erbij kon zijn. Rond 4 uur zijn we met de boot naar Maranatha gegaan waar we de boel hebben versierd met ballonnen en slingers. Ashley haar broer zou haar meenemen naar Maranatha, dus toen ze er bijna waren hebben we ons verstopt en we kwamen tevoorschijn toen ze bij de slingers stond te kijken. Ze vond het heel erg leuk! We hadden ook een cake laten bakken, een barbecue en een dj geregeld. Al met al was het een leuk, gezellig en geslaagd feestje.

Vrijdag zijn Denise, Demi, Marie en ik naar het strand achter ons huis geweest, op het eerste gezicht leek het een vuilnisbelt, maar toen we daar overheen waren gelopen was er een leuk strandje. Wel veel krabben.
Vrijdag avond heb ik met Gondie, Denise, Demi en Marie in Kasseh gegeten bij een leuk restaurantje. Ze hadden een best wel grote menukaart, jammer genoeg hadden ze de helft niet. Het kwam dus neer op friet met kip.

Zaterdag zijn de docenten aangekomen, ze hebben ons huis even bekeken en zijn toen met Iefke, Charlotte, Charlotte, Veerle, Daniëlle en mij naar Maranatha gegaan.

Wij hebben daar in de middag op een jetski gevaren, dat was echt heel erg leuk om te doen! Ga ik zeker vaker doen hier. Rond 11 uur in de avond ben ik met Charlotte S naar huis gegaan, Percy heeft ons opgehaald bij de boot want we durfden na alle enge verhalen niet meer alleen te lopen.

Zondag heb ik lekker uitgeslapen, ’s avonds hebben we op straat gegeten en daarna kwam Nelleke om wat dingen met ons te bespreken. We hebben afgesproken dat ze maandag bij ons op stage komt kijken.

Maandag kwam Nelleke, zoals afgesproken, samen met Joke langs op onze stage. Ze heeft daar kennis gemaakt met de headmaster en met onze leraren. Ze heeft een stukje van onze les gezien en daarna met onze leraren gesproken over hun ervaringen met ons, dat was gelukkig allemaal heel positief.

In de middag zijn Kees en Peter langs geweest omdat we wat wilden bespreken met ze en ook zijn hadden wat puntjes die ze met ons wilden bespreken.

Maandag avond was het hier noodweer: harde wind, harde regen en verschrikkelijk hard onweer. Dit duurde ongeveer 2 uur, daarna was het allemaal ineens over.

Dit was het weer voor deze week, groetjes!