week 7 Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Charlotte Dalen - WaarBenJij.nu week 7 Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Charlotte Dalen - WaarBenJij.nu

week 7 Ghana

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

17 Maart 2014 | Ghana, Accra

Hoi allemaal,

Ook week 7 is weer voorbij, voor mijn gevoel gaat de tijd hier nu verschrikkelijk snel.

Maandag tot en met vrijdag zijn we op stage geweest, daar hebben we het gebruikelijke gedaan: les gegeven en geschilderd. Op vrijdag zijn we maar een kort ochtendje op stage geweest. Op die ochtend hebben Demi, Veerle en ik een mini sportochtend georganiseerd. We begonnen met de kinderen (uit mijn klas) de handstand aan te leren, daarna hebben we hardloopwedstrijden gedaan, toen hebben we gevoetbald en gevolleybald en tenslotte hebben we een spelletje gedaan met waterballonnen.
Rond half 11 zijn we naar huis gegaan, want we moesten onze tas inpakken om vervolgens om 1 uur te vertrekken naar Cape Coast.

Cape Coast ligt op 6 uur rijden van Ada Foah. We hadden een eigen trotro gehuurd, dus we konden in 1 keer doorrijden. Vrijdag kwamen we rond 7 uur aan op Ko-Sa beach Resort: de plek waar we de nachten zouden gaan doorbrengen. Ko-Sa beach Resort heeft Nederlandse eigenaren. We hebben daar gegeten en zijn vrijwel meteen door naar bed gegaan, want de volgende dag zou een drukke dag gaan worden.

Zaterdag vertrokken we om 9 uur naar Kakum National Park, dit is een groot regenwoud met touwladder bruggen van 10 tot 40 meter hoogte tussen de bomen in. Dit was echt heel vet om te doen!
Hierna zijn we doorgereden naar Monkey Forest. Hier kon je verschillende wilde dieren bekijken, voornamelijk apen. Ik had er meer van verwacht. Wat ik wel leuk vond, was aap Joepie. Aap Joepie zat aan een lange ketting en kwam bij mij op schoot zitten om daar vervolgens heerlijk geaaid en gekroeld te worden door iedereen.

Vanuit Monkey Forest zijn we doorgereden naar Elmina Castle. In dat fort hebben nog geen 100 jaar geleden slaven gezeten onder de dwang van Nederlanders. Dit was best wel indrukwekkend om te zien, je kon ook heel duidelijk zien dat Nederlanders hier de baas zijn geweest: overal hingen Nederlandse teksten. Toen de gids ons vroeg waar we vandaan kwamen, gaven we dan ook wat beschaamd toe dat we Nederlanders zijn.

Na de rondleiding zijn we teruggegaan naar Ko-Sa beach Resort. We kwamen daar rond 6 uur aan, we hebben toen wat gegeten en in de avond spelletjes gedaan.

Zondag ochtend hebben we afzonderlijk ontbeten en hadden we een vrij ochtendje. Na het ontbijt ben ik met Veerle, Daniëlle, Charlotte V, Iefke en Charlotte S op het strand geweest en hebben we in de zee gezwommen.

Om half 12 hebben we lunch besteld en zijn we met de trotro (en de lunch) weer richting huis vertrokken. Om 4 uur hebben we in Accra even een tussenstop gemaakt om boodschappen te doen. Om half 8 waren we terug in Ada Foah.

Vandaag zijn we weer naar stage geweest en hebben we een leuk dagje gehad, we hebben geoovood met onze klas in Nederland! Was heel leuk om jullie te zien guys! haha

Tot volgende week! XXX

  • 18 Maart 2014 - 21:51

    Marjan:

    Hoi Charlotte,
    Wat een mooie blog heb je weer geschreven, wat maak je veel leuke dingen mee.
    Je hebt iedere dag wel wat leuks te doen en te vertellen.
    Jullie zijn sportief bezig geweest, en wat leuk dat Nederlanders daar een resort hebben, voelt wel vertrouwd zeker.

    Gisteren is je Moeder op de koffie geweest en ze is me trots op je........ik ook hoor !
    Ze is helemaal blij dat je het zo goed naar je zin hebt, maar mist je natuurlijk wel.
    Moeders.........
    Wij zijn bij Marijn geweest op Curacao, ook mooi weer daar.
    zodoende heb ik je blog even gemist, die ga ik zo lezen.
    Op schiphol hebben ze mijn ipad mee genomen, ik heb er niets van gemerkt, gewoon uit mijn tas gepakt.
    Dat is balen balen en nog meer balen.

    Chrlotte, bedankt weer en fijn dat je het zo naar je zin hebt.

    Groetjes, Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana

Stage in Ghana voor 3 maanden op Primaryschool Totimekope

Recente Reisverslagen:

09 April 2014

week 10 Ghana

09 April 2014

week 10 Ghana

09 April 2014

week 10 Ghana

31 Maart 2014

Week 9 Ghana

24 Maart 2014

week 8 Ghana
Charlotte

Stage in Ghana voor 3 maanden!

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 5530

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Januari 2014 - 03 Mei 2014

Ghana

Landen bezocht: