Week 1 Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Charlotte Dalen - WaarBenJij.nu Week 1 Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Charlotte Dalen - WaarBenJij.nu

Week 1 Ghana

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

02 Februari 2014 | Ghana, Accra

Hoi iedereen,

De eerste week in Ghana is alweer voorbij, wat is de tijd snel gegaan! Bij aankomst in Accra hebben we even boodschappen gedaan in de supermarkt daar. Op dag 1 hebben we niet veel gedaan, we waren erg moe van de reis. Wel hebben we de buurt eventjes bekeken en zijn we uiteten geweest, verder ook eventjes onze koffers uitgepakt en de kamers slaapklaar gemaakt. De 2e dag voelden we ons al veel beter, het was nog wel erg wennen aan de warmte. We zijn deze dag langs geweest bij de Ghana Education Service. Hier hebben we kennis gemaakt met Jonathan en met een andere Nederlandse familie, die hier ook is voor vrijwilligerswerk op scholen. We hebben te horen gekregen wie op welke school kwam en we hebben de schooltjes even bekeken en kennis gemaakt met de "headmaster". De 3e dag zijn we naar Maranata gevaren, dat is een eiland niet zo ver van hier. We hebben daar in de zee en de rivier gezwommen en ook heerlijk gegeten. Op de 4e dag zijn we weer naar Accra geweest om nog wat meer boodschappen te halen. We hebben daar pizza gegeten. Op de terugweg had de Trotro een lekke band, waardoor de terugreis wat langer duurde. Op de 5e dag zijn we weer naar de Ghana Education Service gegaan, te voet. Want als je hier een halfuur moet lopen is dat helemaal niet raar. We moesten daar onze brieven inleveren, deze brieven worden officieel gemaakt en naar onze stageplaatsen gestuurd. Marie en ik zijn daarna nog even naar onze schooltjes gelopen om de route even te oefenen. Mijn schooltje is een halfuur lopen. 's Avonds zijn we weer naar Maranata gegaan, daar was een feest met een kampvuur. Het was er heel gezellig! We hebben op Maranata geslapen, we sliepen in hutjes. Ook dat was weer een hele ervaring maar ook erg leuk om een keer mee te maken. Gisteren hebben we vanaf Maranata een boottocht gemaakt over de Volta River. Onze eerste stop was het krokodilleneiland, daar hebben we krokodillen van dichtbij gezien. De volgende stop was het Rumeiland, daar kregen we te zien hoe de mensen hier rum maken. We mochten het proeven en we mochten in het gastenboek schrijven. Hierna zijn we teruggevaren naar Maranata, de boottocht duurde in totaal 3 uur. We hebben toen onze spullen gepakt en zijn teruggegaan naar ons huisje. Vandaag hebben we kleding gewassen, verder nog niets! We hebben deze week meerdere keren geen water gehad, en gisteravond hadden we voor het eerst geen stroom. Welcome in Ghana!

• 02 Februari 2014 - 16:12

Marie :

Leuk verslag mop

• 02 Februari 2014 - 20:58

Marjan:

Fijn dat jullie het zo leuk hebben.
    Je hebt al heel wat gezien van Afrika, leuk hoor.
    Morgen je eerste schooldag, en kennis maken met de kinderen.
    We zijn benieuwd, je hebt er al een week opzitten wat gaat het snel he.
    Leuk dat je ons op de hoogte houdt.

Ik ben zaterdag in jou plaats met je Moeder naar toneel geweest.
    Gezellig, we hebben best gelachen.
    En natuurlijk kwam jij ook regelmatig ter sprake.
    Charlotte, geniet verder van alle mooie dingen die je nog gaat zien, en bedankt voor je verslag.